PICTURA ZILEI
Mormântul este un tablou de Caravaggio pictat între 1602 și 1604 și păstrat în Muzeele Vaticanului din Roma . Este una dintre cele mai faimoase picturi ale pictorului lombard, pe care a pictat-o în timpul șederii sale la Roma și care i-a adus critici pozitive în unanimitate de la creația sa: mulți artiști importanți au făcut copii ale acesteia de-a lungul anilor, de la Rubens la Paul Cézanne .
Data exactă a picturii nu este stabilită, dar istoricii de artă sunt de acord aproape în unanimitate cu privire la o fereastră care merge între 1602 și 1604, data la care pictura este de fapt la locul său. Crearea Mormântului se încadrează într-o perioadă deosebit de productivă în care artistul a răspuns la o serie întreagă de prestigioase comisioane pentru picturi pe teme religioase destinate bisericilor romane – și astfel și-a construit reputația de mare pictor, în ciuda stilului său de viață agitat, care deja a avut deja i-a adus câteva probleme cu legea.
Este într-adevăr o altară , adică o masă destinată împodobirii altarului unei capele private dobândite de familia Vittrice și situată în Biserica Nuova , biserica Oratorienilor din Roma . Pictura a rămas acolo timp de două secole, până când a fost îndepărtată în 1797 de oficiali însărcinați de Bonaparte să pună mâna pe multe opere de artă italiene ca urmare a premiilor de război. Cu toate acestea, s-a întors la Roma în 1815, pentru a fi acum instalat la Vatican .
Înmormântarea reprezintă atât o Depunere a trupului lui Hristos, purtată de doi dintre discipolii săi ( apostolul Ioan și Nicodim ), cât și o Plângere în care trei femei ( Maria, mama lui Hristos , Maria din Cleofa și Maria Magdalena ) exprimă durerea în moduri diferite.