11 C
Orăștie
miercuri, 21 aprilie 2021

Antreprenorul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda derulează în zona Oiejdea activităţi de rezare a asfaltului turnat în urmă cu aproape 1 an de zile

Motivul pentru care asfaltul turnat pe mai multe sute de metri este înlăturat se datorează faptului că grosimea acestuia este mai mică decât cea prevăzută de normativele în vigoare. Stratul de asfalt a fost turnat în mai 2020 şi a coincis cu vizita premierului de atunci, Ludovic Orban, pe şantierele loturilor 1 şi 2 ale autostrăzii A10. De altfel, premierul şi ministrul Lucian Bode au susţinut în 15 mai 2020 o conferinţă de presă exact în zona respectivă, în timp ce se turna stratul de asfalt. Atât Orban cât şi Bode au avansat ideea fianlizării lotului 2 în anul 2020. În realitate, a fost dat în ciruculaţie, parţial, doar lotului 1 Sebeş – Alba Iulia Nord, iar în ceea ce priveşte lotul 2 ultimul termen oferit de antreprenorul grec Aktor este luna august 2021. Specialiştii în domeniu sunt, însă, sceptici că în vara acestui an se va putea circula pe cei 24 de kilometri de autostradă dintre Alba Iulia şi Aiud. Aktor lucrează în aceste zile şi la rampe, şanţuri, rigole şi asfaltări în zona nodului rutier de la Teiuş.

Lucrările de asfaltare din mai 2020 ocazionate de vizita premierului

Situaţia de pe lotul 2 s-a complicat după ce au fost constatate infiltraţii de apă, tot pe teritoriul localităţii Oiejdea, nu departe de zona în care Orban şi Bode au poposit în urmă cu aproape 1 an. Cei de la Asociaţia Pro Infrastructură susţin că din cauza acestei situaţii, zidul de sprijin deja executat se mişcă. Soluţia tehnică nu a fost încă aprobată, aşa că nu se ştie deocamdată cât vor dura lucrările pentru stabilizarea terenului.

„Alunecarea acolo angrenează pilonii care sunt deja foraţi. Zidul de sprijin care este deja executat se mişcă. Nu se mişcă cu tot cu aliniamentul autostrăzii. Se ştia că e o zonă cu probleme, dar nu se ştia la modul detaliat cât de grave sunt problemele respective şi cam care ar fi soluţia astfel încât să ţină din prima. Până nu se rezolvă acolo şi nu vedem soluţia de remediere pusă în operă nu o să putem să vorbim la modul cert de deschiderea traficului”, a declarat Ionuţ Ciurea, preşedintele API.

„Antreprenorul de pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş – Turda şi-a asumat ca termen de finalizare a lucrărilor luna august 2021, cunoscând problema infiltrărilor de apa de la km 19. Aceste lucrări nu ar trebui să afecteze termenul de finalizare. Antreprenorul şi-a asumat intervenţia de remediere în termen de 30 de zile de la realizarea expertizei. În baza acestui document se va stabili ce lucrări sunt necesare, precum şi termenul de execuţie al acestora”, a transmis CNAIR.

Reprezentantul API susţine însă că este exclus ca investiţia să fie finalizată în august şi este în pericol să nu fie gata nici la sfărşitul anului. ”Perspectiva ca pe acest lot să se poată circula până la sfârştul anului 2021 este tot mai puţin probabilă, ţinând seama de volumul şi complexitatea lucrărilor care au mai rămas de executat. Stadiul fizic al şantierului se apropie de 80%, nu mai există blocaje birocratice semnificative, astfel că solicităm CNAIR să reacţioneze la indolenţa constructorului care a prezentat până acum peste 25 de revizii ale programului de finalizare, bineînţeles toate nerealiste, mincinoase, ultima dată de predare propusă fiind 25.06.2021”, au mai transmis reprezentanţii API.

Orăștie24.rohttps://www.orastie24.ro/
Noutate! Transparență! Adevăr! Știri și informații de ultimă oră din Orăștie, Beriu, Orăștioara de Sus, Romos, Geoagiu, Balșa, Rapolt, Simeria. Cele mai noi informații din zonă, din județul Hunedoara și din țară în timp real!

CELE MAI NOI

ULTIMELE ȘTIRI ORĂȘTIE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptarea politicii de utilizare a cookies. Află mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close